Var kommer det ifrån??

Ofta händer det att man får höra om traditioner eller regler som vänner eller andra haft i skolan, hemma eller bland vännerna när man var yngre. Det intressanta med det här är att jag själv mer än ofta känner igen mig i andras traditioner. Kom på det här när jag läste det här inlägget i Calle Schulmans blogg (för övrigt en av mina favoritbloggar, läs den!) och jag vill minnas att vi jämt gjorde detta i vår skola. Jag vet att flera känner igen sig i det här och jag undrar hur det kommer sig att detta blev en "grej". Vi gick i helt olika skolor och det är 10 år mellan oss. Vem var det som började med detta och hur spreds det? Det här var bara ett exempel, jag tycker att det här händer ofta :p

Annars då? Sitter och tråkar på jobbet. Gör en lugn playlist på mitt Youtube-konto, ibland finns ju inte möjlighet att lyssna på Spotify.

Ikväll ska jag gå på bio, det blir New Moon. Jag har inte läst någon av böckerna men gillade Twilight-filmen så det ska bli kul att se om tvåan är lika bra. Vad jag har hört ska den vara ännu bättre :)





Postat av: Maria

Haha, ja vi höll också på så med glasen. Det var liksom självklart och det bara kom. Jag har inget minne av att någon hade lärt sig det av de äldre barnen och berättade för alla oss andra att det var så man gjorde utan alla bara gör så. Inte förde vi det vidare neråt heller men det verkar som att traditionen fortsätter.


Datum: 2009-12-03, Tid: 23:59:33 URL: http://momo.webblogg.se/
Namn: Epost: URL:

SENASTE

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR

Design och kod av Chribba, Chribba.se.