Inget gott som inte för något ont med sig!


Idag har det regnat hela dagen nästan, trist. När jag kom hem fick jag däremot en glad överraskning när mitt bankkort äntligen kommit hem! Jag beställde ju ett för nästan 3 veckor sen och på banken sa de att det skulle ta 2 veckor. Svenne som jag är litar jag ju på det men saker är inte riktigt som hemma när det gäller tidspassning här. I alla fall är jag glad att ha fått kortet nu :)


Är det inte vackert så säg?

Jag kan inte vara helt utan problem såklart så när jag ska logga in på internetbanken och föra över pengar som jag lånat av Mamma visar det sig att mitt konto är spärrat. Jippi. Ringde banken och fick veta att det var en knepig situation och de skulle kontakta min bank och sen ringa tillbaks till mig när de vet mer. Så sorry Mamma du får vänta lite till på dina pengar...

När vi ändå snackar om hur segt allt går här så kan jag ju berätta att vi har väntat på en kille som ska fixa vår gas sen i måndags. Gasen går nämligen inte att tända så vi har inte haft varmvatten sen i lördags. Duscha kallt - åh vad skönt. Eller inte. Nu ringde hur som helst snubben som ska fixa detta idag och sa att han skulle komma vid halv 8 ikväll. Nu är klockan halv 9 och vi väntar fortfarande. Eftersom någon måste vara här och släppa in honom har vi inte kunnat gå ut och käka middag än så vi hungrar snart ihjäl :(


Såhär ser den vackra skapelsen ut som gör att vi får varmvatten. Riktig snygg möbel att ha i köket...

Nu tror vi att snubben kan vara på ingång, såg en gubbe gå mot vår port...Kan ju iof vara nån annan men vi håller tummarna, så vi kan få gå och käka middag på Nettans favvoställe. Vi åt där i söndags också, och jag tog pizza och de andra pasta. Nettan bjöd på allt, hon skämmer verkligen bort oss båda två när hon är här. Hon har köpt en massa grejer till lägenheten som vi inte ens tänkt på att vi behöver. Bland annat en tvättkorg, torkställningar, papperskorg och frukt! ;)
Postat av: Linis

Jag vill också ha ett sånt bankkort!!!!!!! :) förresten gör det inget om skorna blir slitna ;) saknar dig, puss


Datum: 2010-03-10, Tid: 22:36:16
Postat av: Nickan

Du måste nog vänja dig vid att du bor i Mananaland, tycker det är rätt Coolt, idag eller i morgon,inte så noga...Tur att ni har trevligt besök, hon skämmer säkert bort er massor. Kram till er alla


Datum: 2010-03-11, Tid: 02:29:17
Namn: Epost: URL:

SENASTE

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR

Design och kod av Chribba, Chribba.se.