Min helg


Så var det söndag igen, tiden går ju faktiskt sjukt fort här.. Denna helg har gått i dansens och alkoholens tecken, utgång fredag och lördag och tro mig eller ej men det har inte hänt sen jag kom ner! Dålig som jag är har jag kanske tagit totalt fem bilder i helgen och ingen av dem var tillräckligt bra för att lägga upp haha ;)

Fredagkvällen började med gemensam bussresa med kollegorna från jobbet till den närmaste staden efter Funchal men jag har glömt vad det heter där uppe.. Middag på en helt ok restaurang (fri bar) och sen bowling som faktiskt gick hyfsat med tanke på de tunga kloten (fri bar). Vårt lag vann inte direkt men vi hade iaf jävligt kul :) En kul grej var karaokebaren som ligger bakom bowlingbanorna om man går genom en bakdörr. Känner man mig vet man att jag ställde upp och du behöver inte skämmas Linis jag gjorde självklart succé! Vidare med bussen sen till Mojjans där karaoken fortsatte och sen en kort promenad till Cool där jag dansade tills fötterna inte pallade med klackarna längre. Hem till Marcus som låg och sussade, han har inte gjort många knop denna helg hehe.

Lördagen då, vaknade rätt tidigt (typ 10) och såg att solen sken. Trots att jag egentligen bara ville lägga mig under täcket och somna om tog jag en handduk och min bok och satte mig utanför huset i solen, riktigt skönt! Hann dock inte steka så länge innan M knallade in efter träningen. Vi gick och köpte frukost på och sen blev det skugga. Efter lite kortspelande gick jag iväg för att kolla handbollsderby i Gamla Stan med Anna och Sofia. Maritimo (som Danne och Emil spelar i) förlorade, inte oväntat mot topplaget Madeira SAD. En burgare på Donken sen drog vi till tjejernas lya och blandade drinkar. Jag introducerade drickleken 15 för dem och efter ett tag var vi på g alla tre :) Knallade ner till Ponchabaren och mötte upp grabbarna sen tog vi taxi och hämtade upp Linn sen vidare till Molhe där det var bra drag. Vid fyratiden tänkte jag börja dra mig men icke, vi var tydligen tvungna att gå förbi Jam också. Jag är inte svårövertalad men vid sex kändes det lagom och de flesta av oss svennar drog hem. Lyckad kväll med härliga människor :)


Grym utsikt från Molhe. Inte den bästa bilden men orkade inte googla mer.

Idag är det jag som agerar hemmatoffel och ligger med datorn på magen medan Marcus är hos Boråsarna och lirar fifa eller poker eller vad det nu var... Jag laddade just ner Revolutionary Road så ska antingen se den eller Pulp Fiction. Kanske orkar gå till Sá och handla nåt gott fast jag egentligen han godisförbud..får se.

Långt inlägg om min helg, vi får se om veckan nu blir mer händelserik. Rätt stressigt på jobbet då vi är inne i en fakturaperiod och kunderna ringer som galningar och klagar över dyra räkningar.

Helgens bästa: Jullan har skaffat facebook! Så lägg till henne nu och säg grattis i efterskott som jag gjorde igår (hon fyllde i torsdags och jag hade full koll på det!)


Jullsyhoe!
Postat av: NIckan

Kul att du har kul!! Här är det rätt segt att komma hem o börja jobba, längtar tillbaka till Teneriffa! Snart ska vi ju åka till Barcelona så det är bara att hoppas att tiden tills dess går fort. I morgon åker jag till Luleå i jobbet, kallt!! Kramiz


Datum: 2010-03-22, Tid: 20:21:24
Postat av: nickan

Hej hej! Kul att du har kul! Själv längtar jag tillbaka till värmen, det var otroligt kul o skönt! I morgon ska jag till Luleå i jobbet, blir ännu kallare men kul, ska sova över hos en kompis där. Ha det så bra, kramiz


Datum: 2010-03-22, Tid: 20:53:47
Postat av: Nickan

Nu skrev jag två gånger nästan samma sak!! Den sa att det blev fel men det blev det ju inte :-((


Datum: 2010-03-22, Tid: 20:54:56
Postat av: Hanna

Hehe aa segt när den gör sådär :p



Förstår att det är segt.. men vad jag förstår är väl våren strax på väg till Stockholm iaf?? Ha så kul i Lulee :)


Datum: 2010-03-23, Tid: 11:36:26 URL: http://skickaettvykort.blogg.se/
Namn: Epost: URL:

SENASTE

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR

Design och kod av Chribba, Chribba.se.