Kompissallad?


Jag anade att jag var lite väl optimistisk när jag planerade att festa ikväll också. Jag har inte orken att åka iväg igen, det är så kallt och mörkt ute. På sommaren har jag inga problem alls att festa två (eller fem) dagar i rad men just mörkret på vintern gör att man blir alldeles seg och trött.

Istället har jag och Mamma pyntat lägenheten lite med adventssaker. Jag älskar att pynta, det blir så mysig stämning och man börjar känna att julen är på ingående, härligt! Något som tyvärr inte tillhör mina talanger är att vara händig. Jag skulle spika in två spikar i väggen för att kunna hänga adventsstjärnor på och tro mig, om ni såg resultatet av mitt spikande skulle ni tro att en femåring gjort det. Eller en förståndshandikappad. Jaja, huvudsaken är att stjärnorna kom upp. I mitt fönster hänger en svart stjärna, mys!


Adventsstjärnor i köket. Lite mycket djungel kanske...

Nu har jag varit och handlat godis, chips och cola och ska sätta på en film. Det blir Hitler: The Rise of Evil ikväll, en film jag har sett förut och gillar. Det intresserar mig att se filmer som handlar om andra världskriget och jag är nog inte den enda. Det finns många b-filmer om Hitler men om ni undrar så tycker jag att ni ska se denna ;)

Just det! Jag och Mamma lagade en god fiskrätt också, vi är så duktiga så. För visst ser det gott ut? :) Sejfilé i ugnen som är gratinerad med en fetaoströra och så potatis och (som det tydligen heter) vänskapssallad till.




Tagen med självutlösare, haha muppar
Namn: Epost: URL:

SENASTE

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR

Design och kod av Chribba, Chribba.se.