Monday morning

God morgon!

Jag sitter på jobbet och är redan lite uttråkad. Jobbar i en växel idag och jag har inte fått ett enda samtal fastän vi har haft öppet i 40 minuter. Suck! Det betyder i och för sig att jag kan uppdatera bloggen om min turbulenta helg.

Jag jobbade bara en dag förra veckan så känns som om jag hade ett litet höstlov förra vecka faktiskt :) Har umgåtts mycket med mina underbara vänner den senaste tiden, främst kanske för att en kompis vars pappa har varit med om en olycka och ligger på sjukhuset mår väldigt dåligt. Vi andra vill såklart stötta henne och försöker hitta på roliga saker att göra så att hon ska få tankarna på annat. Det är hemskt att saker som detta händer men de säger att läget är stabilt (för min väns pappa) och vi hoppas innerligt att han ska vakna och bli återställd. 

I fredags var det tacos och rödvin hos A, väldigt mysigt :) Vi tittade på idol och pratade strunt, härligt med tjejkväll! Framåt midnatt tog vi fram Pictionary och Rappakalja, fy fan vad dålig jag är på att rita! Stackars A som var på mitt lag säger jag bara. Efter lite spelande var det dags att ta sig den långa vägen hem (från Bandhagen till Sumpan) och för en gång skull gick det väldigt smidigt, tajmade in blåa linjen precis så jag slapp vänta. Skönt att tunnelbanan går hela natten numera. Hemma vid en lagom tid och bums i säng för att somna till ljuv musik bredvid min goda vän, datorn.

Lördagen startade som vanligt med Melodikrysset klockan 10. Det är en mysig tradition som familjen har, vi äter frukost tillsammans och lyssnar på programmet som spelas varje lördagsmorgon i P4. Oftast blir det bara jag och mamma eftersom båda mina syskon har flyttat hemifrån. 

Under dagen åkte jag, mamma och mormor till morfars grav på Bromma kyrkogård och tände ljus. Jag fick reda på lite saker av en vän som alltså ledde till ett uppbrott mellan mig och min så kallade pojkvän. Nog om detta!

Kvällen spenderades med M, precis som jag skrev i lördags. En trevlig kväll om man bortser från utgången som vi lovade varandra att inte tala om. Hyfsat misslyckat blev det i alla fall. Ganska tidig hemgång, en tallrik pommes med cheddar-dip från grillen och sen hopp i M's säng. 

Vi gick upp sega dagen efter strax före 10 och begav oss till Hallonbergen, M för ett möte med spelarrådet och laget och jag själv för att coacha mitt tjejlag under en träningsmatch. Gick sådär, blev förlust mot ett duktigt lag för att vi inte satte våra chanser och gick bort oss i försvaret. 

En kebabtallrik senare var AIK Svenska mästare. Vänta nu...va? Ja just det SM-guldet till Solna, inga konstigheter alls faktiskt. Jag var faktiskt förvånad över mitt lugn denna helg då Allsvenskan skulle avgöras i guldmatchen mot IFK Göteborg. Märkligt lugn...kanske man hade vinsten på känn? ;) Klart man fick fjärilar i magen då IFK tog ledningen men som alla borde veta vid det här laget vände AIK och vann! Himla sköna profiler det finns i AIK, Mutumba, Bojan, TJERNA (!) mfl. 



Riktigt skönt avslut på helgen - SM-guld 2lax9 = lycka!!! :D

Postat av: g

snuskigt bröst


Datum: 2009-11-06, Tid: 02:25:44
Namn: Epost: URL:

SENASTE

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR

Design och kod av Chribba, Chribba.se.