Svinisfri!


Dagen tog en liten vändning när jag slutade jobbet. Jag åkte först till Solna och pluggade en stund på biblioteket där. Då kom jag på idén att jag skulle vaccinera mig mot svinis! Eftersom att jag har astma så är jag i riskgruppen och därför kändes det ganska viktigt. Jag gick till vårdcentralen i Råsunda efter att ha kollat upp var det fanns vaccin i närheten, på Vårdguidens hemsida. Efter att ha köat i 2,5 timme fick jag vaccinet i vänster arm, snabbt och faktiskt smärtfritt. Jag är sjukt rädd för sprutor men det hjälpte nog att jag var själv, då hade jag ingen att gnälla inför. Nu har det gått en stund och jag känner inte så mycket, lite tung känsla i armen men jag tror en del kan vara psykiskt faktiskt :p Många har ju tydligen fått feber efter sprutan men jag hoppas att jag slipper det, speciellt som jag kanske ska jobba imorgon. Även fast jag är lat måste jag verkligen jobba när jag får tillfälle, behöver verkligen pengarna. Blir inte mycket i slutändan med ett halvt CSN och en deltidslön.


Äckliga, läskiga, farliga spruta! Jag klarade det :)

En till sak, jag har bestämt mig för att dra ner på godsakerna nu och bli bättre med maten. Jag går verkligen in och ut ur perioder hela tiden då jag ibland inte äter något alls och ibland massor. Nu tänker jag alltså ta mig ur den här perioden jag är inne i då jag knappt äter någon mat men istället massor av godis, chips och bakverk. Jag har det ganska bra när det gäller det där, kan äta massa skit utan att bli fet men nu känns det som att jag är på väg att bli slapp och det vill jag icke! Sen känner jag mig trött och lite hängig när jag inte får i mig vitaminer och annat nyttigt, det är viktigt att äta bra mat! Ska se till att börja träna på Friskis också tror jag, skulle ha varit skönare om det låg ett center nära här, men nu ligger närmaste vid Fridhemsplan eller Karolinska institutet, inte så jättenära alltså. Skulle gärna köpa kort på Fitness 24 seven (det ligger mittemot vårt hus) om det inte var för att man måste binda sig i ett helt år - dum regel!


No candy! Eller i alla fall less candy.. Vid speciella tillfällen tycker jag att man kan få unna sig faktiskt

Nu är det TVn som gäller, blir nog lite serietittande ikväll - just nu är det Vänner. Får se om jag orkar se någon film, känns som att jag kommer somna i så fall... Snart middagsdags också ser jag! Får laga till något efter programmet, kul om man lyckas göra något gott för en gångs skull ;)

Puss & Kram
Postat av: Lina pina

jag tecknade kort på fitness igår...då kunde vi ju ha tränat tillsammans...dum regel som sagt! =)


Datum: 2009-11-19, Tid: 22:24:29
Namn: Epost: URL:

SENASTE

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR

Design och kod av Chribba, Chribba.se.