@ work


Sitter på jobbet nu, i receptionen faktiskt. Det är ganska dött här måste jag säga, jag började för en halvtimme sedan och det har bara kommit två besökare. Tur att man har tillgång till dator och internet :)

Jag jobbar alltså som bemanningskonsult i växel och reception. Det betyder att jag blir ivägskickad till olika företag där det behövs förstärkning på grund av ledighet, sjukdom eller annat. Alltså är mina arbetsuppgifter och min arbetsmiljö varierande från dag till dag och det är skönt med omväxling. En nackdel med att jobba såhär är att man inte har någon fast arbetsplats eller kollegor som man lär känna på riktigt. Jag växlar inte mellan allt för många ställen så jag vet ju vad alla heter och man kan säga att jag är bekant med dem men mer än så är det inte. Det kan kännas tråkigt och på något sätt blir jag aldrig riktigt avslappnad på jobbet och man är aldrig insatt i vad som händer på de olika arbetsplatserna när man själv inte är där. Det finns väl för- och nackdelar med alla jobb och jag klagar inte, det är ett bra jobb för mig att ha medan jag pluggar.

Mitt favoritställe är faktiskt det jag är på idag, så det känns bra även om det är otroligt lugnt. Förutom de härliga tjejerna som jobbar här så är det en modern och trivsam miljö att sitta i. På pluskontot kan läggas till att man får dricka hur mycket coca-cola man vill haha ;) Det blir alltid att jag dricker cola light när jag är här, annars skulle mina tänder gå sönder av allt socker!


När man är receptionist måste man vara propert klädd!

Om en timme slutar jag och då ska jag åka hem igen och jag SKA läsa i boken som är till nästkommande moment i skolan: Cognitive Psychology - Connecting Mind, Research and Everyday Experience. Hoppas att den är intressant :) Klockan 19.30 har jag innebandyträning, wiee :D Sen känner jag mig lite sugen på filmkväll, får se om jag gör slag i den saken. Ciao så länge! 

Namn: Epost: URL:

SENASTE

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR

Design och kod av Chribba, Chribba.se.