Fado!


Först måste jag bara säga, faan va skönt med påskledigt!

Igår efter ett skönt gympass gick jag, Anna och Sofia till Gamla Stan och åt middag på Fado. Det var första gången jag åt där och jag hade blivit lovad sjukt gott kött. Det var verkligen sjuukt gott kött asså! Smälte i munnen..mm :) För en svenne som jag själv som typ är beroende av sås är det lite halvjobbigt att käka ute här om köttet inte är perfekt för att man då måste be om majonnäs eller nåt till. De har ju sällan sås till köttet här..men igår märkte man knappt att det inte var sås till, så gott var det ;)

Fado är portugisisk folksång och då kan man räkna ut att det mellan tuggorna på restaurangen serveras just folksång. Vi förstod inte ett ord av vad tanterna och gubbarna sjöng men det lät ungefär som de turades om att berätta, i sång. Det var inte direkt vackert, utan rätt irriterande eftersom de släcker ner restaurangen och det är då meningen att man ska sitta tyst och bara lyssna. Detta inträffade alltså minst tre gånger igår och så fort vi öppnade munnen för att konversera blev vi hyschade av en gubbe vid bordet intill vårt. Jaja, det är ändå värt att äta där för det goda köttet och det är tydligen nästan alltid fullsatt också.

Kan berätta lite om gymmet jag tränar på också, Holmes Place. Det är riktigt fräscht och nice, fräschare än Sats hemma tycker jag nog ;) Min PT Tiago verkar bra och schysst, han har lagt fram ett bra schema för mig som jag ska följa nu i 4 veckor framöver, 3 gånger i veckan. Jag kör först 20 minuter cardio sen ungefär 40 minuter på styrkemaskinerna där jag kör igenom typ hela kroppen. Sen kan jag också lägga in andra pass, det finns alla möjliga, vilket jag tycker är skönt ifall man börjar tröttna på att köra ensam. Spinning gillar jag och sen finns det de vanliga typ Body Pump, Aerobics, Pilates och Boxning m.m. Jag är nyfiken på passet Made in Brazil som fokuserar på ben och rumpa, låter nice men jävligt jobbigt :p

Vi får se om jag kommer hem som en Bodybuilder sen hehe. Nejdå men enligt testerna vi gjorde innan har jag en del att jobba med. Har gått upp nästan 5 kilo sen i augusti och det är bara fett haha. Inte så konstigt med tanke på att jag inte tränat ett dugg sen typ oktober och bara käkat pizza och godis och druckit massa. Nu skippar jag all snabbmat och snask och drar ner på alkoholen en del iaf. Cirka 28 % fett har jag i kroppen nu men det ska ändras pronto! Beach 10 eller?!


Bara det inte går såhär långt...

Nu blir det frukost sen får vi se vad denna dag bjuder på. Kram på er vänner.

Postat av: angie SATS

haninininini!

härligt med lite folkdans. dansar dem timbaland-stuket eller har dem egna moves? :D

jag tycker du passar skitbra som bodybuilder hahaha! skaffa drop med ananbola i :D haha

läääängtar tills du kommer hem!

massa pussar o kraamar <3

träna hårt!


Datum: 2010-04-02, Tid: 19:49:19
Postat av: Hanna

nee de står still men sjunger och tyvärr inte så bra alltid hehe ;) lite för lite timbaland på klubbarna också :(

aa tänkte på det.. jag menar beach 10 är ju bara runt hörnet, man kanske ska snabba på det hela lite ;)

<3 puss o kraaam


Datum: 2010-04-02, Tid: 23:51:51 URL: http://skickaettvykort.blogg.se/
Namn: Epost: URL:

SENASTE

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR

Design och kod av Chribba, Chribba.se.