Madeira


Hallå hallå, nu bloggar jag första gången från ett annat land ;)

Jag kom fram sent igår efter en lång resa - åkte från Arlanda vid tretiden, mellanlandade i Lissabon där jag fick döda några timmar innan planet till Funchal avgick. Efter en taxiresa från flygplatsen var jag framme i Marcus lägenhet strax före ett på natten.

Det är väldigt fuktigt i luften här och det regnar lite från och till. Det är ju vintertid men jag hoppas ändå på sol och lite varmare såklart :) Hur som helst är det ju väldigt stor skillnad från kalla Sverige och det är skönt att slippa vinterkläderna..

Än så länge har jag inte hunnit utforska så mycket, utom affären där vi handlade mat - det blir tacos ikväll :) Fram tills jag fixat jobb har jag ju massor av tid så lär hinna med en del sightseeing hehe. Trots min sköna övervikt på bagaget lyckades jag glömma en hel del.. Linsvätska var väl det viktigaste kanske men imorgon ska vi åka till något ställe där man kan köpa det, så jag slipper gå med glasögon jämt :p


Vi (Marcus) lagade omelett till lunch


Okej, sjukt dålig bild men jag orkar inte ta en ny :/. Utsikten upp mot bergen är cool

På Arlanda hände en hel del skoj och som jag skrev hade jag en del övervikt. Resväskan fick väga 20 kg och handbagaget 6 kg. Tydligen vägde mitt bagage totalt 13 kg för mycket... och då fifflade vi ändå bort några kilo genom att låtsas att min handväska tillhörde Mamma. Tjejen vid incheckningen var snäll och jag behövde bara betala 700 spänn. Skönt att jag har en så generös mamma då :D Extra skönt också när jag på något sätt lyckades lura av en kassörska 25 euro...bara att tacka och ta emot.

Kram på er alla där hemma och hörrni: våga kommentera lite ;)
Peace!
Postat av: Hanna

Hej hej! Jag är ju inte feb av mig så .... Här hemma är det fortfarande lika kallt så var glad åt lite fukt och regn! Ha det så bra och hälsa Marcus, kram Mamma


Datum: 2010-01-13, Tid: 20:19:48 URL: http://skickaettvykort.blogg.se/
Postat av: Hanna

Menade förstås FEG!! Som du vet kan jag inte stava ;-))


Datum: 2010-01-13, Tid: 20:20:50 URL: http://skickaettvykort.blogg.se/
Postat av: annelie

saknar dig redan vännen!

men hoppas du har det super! <3


Datum: 2010-01-13, Tid: 22:12:09
Postat av: verobica

Hej gumman! Vad mysigt det låter där borta! Tänk att du äntligen bor med Marcus efter nästan ett år, jag hoppas att du har det bra och massa pussar från mig babe


Datum: 2010-01-14, Tid: 11:42:47
Postat av: Hanna

saknar er också :)



men mamma varför har du skrivit mitt namn som avsändare haha??


Datum: 2010-01-14, Tid: 17:48:35 URL: http://skickaettvykort.blogg.se/
Postat av: Angie Poo

HA! Halal!!! Angie hittade in till kommentarlinjen.. nu jäääklar :)

vill bara lägga till en åsikt.. YEAH RIGHT att du "glömde" joggingskorna hemma ;) haha!



Skönt att höra att du shoppar o äter omelett. Imorn blir det en bra dag.

Puss o kram. saknar o tänker på dig <3


Datum: 2010-01-14, Tid: 19:34:22
Postat av: Nickan

Ha ha! Det stod där innan och som du vet är jag dålig på att kolla saker, nu har jag ändrat!! Kram


Datum: 2010-01-14, Tid: 20:45:38
Postat av: Nickan

Måste bara kolla om det funkar :-)) Knäpp!!


Datum: 2010-01-14, Tid: 20:48:45
Namn: Epost: URL:

SENASTE

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR

Design och kod av Chribba, Chribba.se.